…לה ברזון : סבו של האיש, אז מי שיראה שברזונה מתפלש בעפר וגללים, אז סבו יקום וכספו יגדל . ונאמר כי הברזון מציין את אשת המשנה, העבד והמשרת, ומעיד על הסב, המזל והפרנסה, והגאווה הממוצעת בין סוס לחמור, והבלונדינית שבהם היא צער . ומי שרוכב עם רפת ממנה הוא רגיל לרכוב על סוסה, קומתו תתגלה, כוחו פוחת וסמכותו מושפלת, והוא רשאי לעזוב את אשתו ולהינשא לאמו . באשר למי שהרגלו לרכוב על חמור, הוא רוכב עם קונדום, שזכרו גדל והכנסותיו גדלות, ותפארתו גבוהה . זה עשוי להצביע על נישואים לחופשיים אחרי האומה . ומה גדול יותר מגן העדן, עדיף בענייני העולם, כך שמי שרואה שהברבריות שלו עומדת בסתירה איתו, הוא לא מסוגל להחזיק אותו, אז אשתו תהיה בשליטה עליו, ומי שידבר מבחינתו הברזון יקבל כסף רב מאשתו ומעמדו יהיה מוגבה . אם הוא רואה שיש לו מאורה, אז הוא יעשה טובה לאשתו ולא יודה על כך . רכיבה על פרידוט מעידה גם על נסיעה . ומי שרואה שהוא הולך על גב הדוברה שלו, הוא יסע רחוק ויתקבל לצד אשתו, ומי שרואה שהוא רכב ועף איתו בין שמים לארץ, הוא נוסע עם אשתו ו מעמדם מוגבה . אם הוא רואה שאשתו נושכת אותו, אז אשתו בוגדת בו . ומות מות אשתו . ומי שגנב את הדוברה שלו התגרש מאשתו . אובדן המיטות הוא אי מוסריותה של האישה . ומי שרואה כלב שקופץ על עורקיו, אז אויב קסום ילך אחרי אשתו . כמו כן, אם קוף קופץ עליו, אז יהודי עוקב אחרי אשתו, והנשר הקירח נמצא בשלטון, והאריות הם כסף ואוכף . ומי שראה שבירזון לא ידוע נכנס למדינתו ללא כלי, נכנס למדינה אותה אדם לא ערבי . נקבת השרימפס עוברת במהלך הסוס הנקבי . ונאמר שאישה באה לאבן סירין ואמרה : ראיתי ששני גברים נכנסים לעלי, אחד מהם בהשמדה, והשני על נשר קירח, ועם בעל הנשר הקירח נוקב איתו זה . אמר לה אבן סירין : פחד מאלוהים והיזהר מבעל הנשרים הקירחים. כשהאישה עזבה מאבן סירין, גבר הלך אחריה מאבן סירין, אז היא נכנסה לבית בו הואשמה אישה שהיא הבעלים של הנשר הקירח . אמר אבן סירין כשהאישה עזבה אותו . האם אתה יודע מיהו הבעלים של הנשרים הקירחים? הם אמרו שלא . הוא אמר : כך וכך גם הכותב, האם אתה רואה את הנשרים הקירחים לבנבן בשחור, ובאשר לאדהם, כך וכך הוא בעל הסמכות של אמיר בצרה ולא חסר ישע ….
חולם על הואשמה בכזב ברצח
(4 פירושים ומשמעויות של חלומות על הואשמה בכזב ברצח)…מי שרואה בחלום שהוא נכנס לעיר מאלמדאין, בטוח מפני מה שהוא חושש . ואבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אהב להיכנס לערים, והוא לא אהב לעזוב אותם, כי אלוהים אדירים אמר : ( אז הוא יצא מהם בפחד וחיכה. הוא אמר : אלוהים, הציל אותי מהעם הלא צודק ). ונאמר : העיר באה לידי ביטוי על ידי איש ידע , כי עליו השלום, אמר : ( אני עיר הדעת ואני בשערה ). ומי שנכנס לעיר ומוצא אותה בהריסות, החוקרים איבדו אותה . ונאמר : העיר היא מותו של מלכה או דיכויו בה . בכל עיר שנראית ואין בה סמכות, אוכל יקר בה יותר מדי . העיר הידועה היא העולם והלא נודע הוא הבא . ומי שראה עיר חרבה, דת עמה נעלמה . עיר האדם המיוחסת לאביו באה לידי ביטוי על ידי אביו, ולכן מי שראה כי עיר נהרסה ברעידות אדמה, אביו נפטר ברצח . ומי שרואה שהוא נמצא במצרים עילית, פרנסתו תהיה מוטרדת ואומללה, או שהאמון שלו יגדל . ומי שראה שבארץ נוביה תהיה לו ברכה . ומי ראה את זה באביסיניה יוקרתו פחתה . ומי שרואה שהוא במצרים, אלוהים יברך את חייו ומאריך את חייו . ומי שיראה שהוא בארץ אל-עריש, הטוב יהיה בשפע . ומי שראה שבקונסטנטינופול הוא הפסיד את כספו . ומי שרואה שהוא נמצא בארץ ירושלים ובהר טור סיני, זו שנה קדימה עבורו . מי שיראה שהוא בבית לחם, מוצקותו תגבר ודתו תתחזק . ומי שיראה שהוא בארצות המזרח, הוא היה מקבל טוב . מי שראה שהוא מפקח על בגדאד הגיע לשליט משום שבגדאד הייתה ביתו של האימאם . ומי שיראה שהוא בירדן, הוא יקבל מסע או השפלה . ומי שרואה שהוא בדמשק, אלוהים יפרנס אותו . מי שחושב שהוא במדינה של הרומאים, אז יש לו אמון באלוהים הכל יכול, כמו גם בארצות הארמנים . ומי שרואה שהוא בארצות הפרנקים, ליבו מתעוור . ומי שרואה שהוא נמצא בארץ הלא-ערבים, הוא לומד גסות רוח . מי שרואה שהוא נמצא בארץ הודו וכובש את אויביו וכובש את קנאתו . ומי שרואה שהוא חורבן, הוא ייפגע מעם שאין לו שום כוח עליהם . ומי שיראה שהוא בארץ מלוחה או גופריתית, הוא יחלה . והמדינה היא שבועה, כי אלוהים אדירים אומר : ( אני לא נשבע במדינה הזאת ). המדינה בטוחה מפחד . אולי המדינה בחלום הצביעה על חרטה וסליחה . האזור עשוי להתייחס לשליט, סמכותו, שליט או מלומד . אם אדם היה בעל מדינה בחלום הוא זכה למלך או אפוטרופסות, ואם הוא היה רוואי, הוא התחתן, או שאדם חולה נרפא ממחלתו, או נואף שחזר בתשובה, או אדם אבוד, הוא הונחה . ולראות את המתים בחלום בעיר אולי היה בגן עדן, ממש כאילו הוא נראה בכפר מעיד שהוא נמצא בגיהינום, שאנשיה יסבלו וסבלם . אם לעיר יש שם לסאלח, כמו צנעא, שמציין את ההמצאה, או דהופאר מנצחון האויב, והסוד של מי שרואה הוא של הנאה . ומי שעוזב חוטא, הוא יינצל מחוטא . ושערי העיר הידועה הם מושליה, שליטיה ושומריה . ומי שרואה שהוא בעיר לא ידועה, זה האות לצדיקים . ומי שראה את חומת העיר נהרסת, עובדיה מת או פוטר מעבודתו . ומי שראה שיש לו חריץ בחומת העיר, עד שנכנס למדינה אריה, סיקור או גנב, כשהוא מחליש את פיקוד האיסלאם בה, או חוסם את שוק הידע . ראה גם הכפר ….
…חילול השם : בפרשנות מציין עושר, שכן הקב~ה אומר : ~ לא, אדם עריץ, אם הוא רואה אותו הוא מתעשר .~ וזה עשוי להצביע על עוול, שכן הוא אומר : ~ הכופרים הם הלא צודקים .~ זה מצביע על מחלה שבעליה אינו מרוויח מריפוי, כי אלוהים אדירים אומר : ~ בין אם אתה מזהיר אותם ובין אם לא תאיר להם, הם לא יאמינו .~ המספר הגדול של הכופרים, המספר הרב של ילדים . השייח 'הכופר הוא אויב של עוינות ישנה ושנאה לכאורה, השייח מגי הוא אויב שלא רוצה להשמיד את יריבו, והשיח' היהודי הוא אויב שרוצה להשמיד את יריבו . השייח הנוצרי הוא אויב שעוינותו אינה פוגעת, והעוזרת הכופרת מרוצה מחנה . ומי שרואה כאילו השחית את חובו, הוא הטעה את העם בכזב ופגע בהם, כאילו ראה שהוא משחית את חובו, כי אלוהים אדירים אמר : ~ וכי נהג לומר שהשוטה שלנו הוא נגד אלוהים .~…
…אם אתה חולם שאתה נסער, המשמעות היא שאתה עלול לפתח מחלה הגורמת לאין אונות שלך או שתיקשר לשערוריה מינית . אם אתה רואה אחרים מקיאים, המשמעות היא שתבין את השקר וההטעיה של האנשים שמבקשים את עזרתך . אם אישה חלמה שהיא הקיאה עוף, המשמעות היא שהיא תתאבל בכזב על מחלת קרוב משפחתה, וזה עשוי להיות חוסר הצלחה בעבודה ובמצוקה . ואם אתה מקיא דם, דע כי בקרוב תחלה . ואתה תחיה בחרדה ועצב בבית ותסבול מאי הנוחות של הילדים ותושבי הבית ….