…זה בחלום פורה ועשיר לאלו שקנו אותו בסכנה . ומי שחילץ דבש מאלקווה יקבל כסף מותר . ואם לקח דבש ולא השאיר דבר לדבורים, הרי זו ביזיון לעם . ודבורי החייל הן עדות ליריבות . מי שהורג דבורים ינצח אויב, והרג דבורים לא מהלל את החקלאים, כי פרנסתם היא ממנו . ודבורים מציינות את המלומדים ואת העבודה הקשה ואיסוף . ודבורים הן בן אנוש כמשקה מסוכן. ברכה גדולה היא יתרון למי שמלווה אותו . ואם מלך רואה שהדבורים נאספות עליו ועקצו אותו, הרי הם עם שמשתף פעולה ונזק יפגע בו, ואם הוא הורג את הדבורים, אז הוא מכחיש אותן . וראיית דבורים מעידה על השגת מנהיגות ופגיעה בתועלת . ודבורים מציינות את צבא האיסלאם, כשם שארבה מציינת את צבא הכופרים, כמו גם צרעות, ודבורים עשויות להתייחס למי שמגלה ורואה . ראה גם זבובים ….

…לאל : חזונו מעיד על רכישת מנהיגות ופגיעה בתועלת . הדבורים מציינות את אנשי המדבר ואנשי עבודה קשה ורדיפה אחר השתכרות, החזקה, איסוף והרכב . ומה העידו החוקרים, המשפטנים ובעלי הסיווג, כי דבש הוא תרופה, והדבורים עוררו בו השראה והיוו השראה לייצורו והבינו אותו בידיעתו . אולי זה הצביע על החיילים והחיילים, כי יש לה נסיך ומנהיג, וזה שפירית, ויש בו חיות ופרדות, ונאמר שדבורה היא אדם שהוא פרי פורה של סכנה גדולה, כך שמי שמכה בקבוצת דבורים, או לוקח אותם או מכה מהבטן, הוא יתפוס שלל וכסף בלי אספקה ​​או עייפות . ואם מלך רואה שהוא תופס מקום של דבורים, אז הוא מקצה לעצמו עיירה מלאה מתים, וההכנסה מותרת . אם הוא נכנס לליבה שלה, אז הוא מרוויח את מלך הקורה ומרוויח אותו. אם הוא הוציא ממנו דבש ולא השאיר דבר לדבורים, אז הוא שולל אותם ולוקח את כספם . אם הוא נפגש איתו ועם העוקץ שלו, אז הם משתפים פעולה ונזק נגרם לו, ואם הוא הורג אותה, אז הוא מדיר אותם מאותו אזור ….

…מי שרואה שהוא הכה או לקח הרבה דבורים, אז הוא הכה שלל, והדבורים עשויות להיות גברים שממנו, ומי שרואה שהדבורים עוקצות אותן, אז פירש להשיג כסף מותר בעייפות ….

…ומי שרואה שהוא הכה קבוצת דבורים ולקח אותם והיכה מדבש שלהם, אז היה מכה את השלל והכסף, והדבורים עשויות להיות אנשי בני המדבר ושפויים או מלומדים. באשר לצרעה, שפיריות וזבובים, כל אחד מהם הוא אדם חלש והקבוצה שלהם היא טיפש של אנשים. אין לו ערך, ומי שרואה שיש לו משהו שנוא ממנה, הוא שומע את מה שהוא שונא מהם…

ומי שרואה שהוא הורג דבורה, הוא יפרש הפסד כמו שנהרג ….

ומי שיראה שהוא אכל דבורה, הוא יצער את כספו עבור משפחתו ….

…זה בחלום פורה ועשיר לאלו שקנו אותו בסכנה . ומי שחילץ דבש מאלקווה יקבל כסף מותר . ואם לקח דבש ולא השאיר דבר לדבורים, הרי זו ביזיון לעם . ודבורי החייל הן עדות ליריבות . מי שהורג דבורים ינצח אויב, והרג דבורים לא מהלל את החקלאים, כי פרנסתם היא ממנו . ודבורים מציינות את המלומדים ואת העבודה הקשה ואיסוף . ודבורים הן בן אנוש כמשקה מסוכן. ברכה גדולה היא יתרון למי שמלווה אותו . ואם מלך רואה שהדבורים נאספות עליו ועקצו אותו, הרי הם עם שמשתף פעולה ונזק יפגע בו, ואם הוא הורג את הדבורים, אז הוא מכחיש אותן . וראיית דבורים מעידה על השגת מנהיגות ופגיעה בתועלת . ודבורים מציינות את צבא האיסלאם, כשם שארבה מציינת את צבא הכופרים, כמו גם צרעות, ודבורים עשויות להתייחס למי שמגלה ורואה . ראה גם זבובים ….

…פרשנות השמיים, האוויר, הלילה והיום, רוחות, גשמים, זרמים, ליקוי חמה, רעידות אדמה, ברקים, רעמים, קשתות קשת, בוץ, שמש, ירח, כוכבי לכת, עננים, ברד, שלג וכפור, השמיים מעידים על עצמם, אז כל מה שירד ממנו בא לו מקבילו מאלוהים, אין בו שום סיבה, כמו שאש נופלת ממנו בתפקיד, אנשים סובלים ממחלות, כאב, אבעבועות שחורות ומוות . ואם נפלה ממנו שריפה בשווקים, מהולל ומרומם הוא הנמכר עמו מהמכירות . ואם היה נופל בדונמים, במקומות נדירים וצמחים, הייתם מזיקים לאנשים, והצמח נשרף ופגע בו בברד או בארבה, ואם יורדים ממנו עדויות לפוריות, פרנסה וכסף, כמו דבש, שמן, תאנים ושעורה, אז אנשים היו מטילים גשמים מועילים, הדבר שירד מהשמים יועיל לו, ואולי השמיים הצביעו על כך שכוחו של הסולטאן ושל עצמו, בגלל עליונותם על הבריאה וחוסר יכולתם להגיע אליו , עם החזון שלהם והתנודתיות בכוחו, וחולשתם לצאת מתחתיו . מה שנראה ממנו ובו או שירד בו ועליו, אינדיקציות לטוב ולרע, ואולי זה הצביע על ארמונו, בית רכושו, חצריו ובית כספו, אז מי שעולה אליו על ידי שלום או סיבה, יגיע לגובה עם המלך . ויש לו, ואם היה עולה אליה ללא סיבה או שלום, הוא היה חווה פחד גדול מהסולטן, והוא נכנס לשפע רב במפגש שלו או במה שקיווה לו או ממנו . אם מצפונו האזין, הוא ריגל אחר הסולטאן או התגנב לבית הכסף שלו ולארמון שלו כדי לגנוב אותו . ואם הגיע לשמיים, הוא הגיע למטרת העניין, ואם היה חוזר ארצה, הוא יינצל ממה שנכנס אליו, ואם הוא נפל ממקומו, הוא ניזוק במצבו, על פי מידת פקודתו בנפילתו, ומה נשברו איבריו עבורו, ואם מי שהגיע לשמיים היה חולה כשהוא ער, אז הוא לא חזר לארץ, נספה מטעמו, ונשמתו גם עלתה לשמיים . ואם הוא ישוב לארץ, הנזק הגיע למטרתו ואנשיו מתייאשים ממנו ואז הם יינשמו, ברוך השם, אלא אם כן זה גם בזמן שהוא יורד בבאר או בחפיר ואז לא יצא מזה , שכן זהו קברו בו הוא חוזר לאחר שובו, וזו בשורה טובה על המוות לאיסלאם, מכיוון שהכופרים אינם פותחים להם את שערי גן העדן, ונשמתם אינה עולה אליו . באשר לראות את הדלתות, זה עשוי להצביע על כך שאם תגדיל את הריבית, אם אנשים נמצאים בחלק מהראיות שלה, או בחזון יש זבובים, דבורים, ציפורים וכדומה וכדומה, ואם העם נמצא יובש, גשם וגשם, אלוהים אדירים אמר : ~ אז פתחנו את שערי השמים במים שופכים. ~ בפרט, שהפונדק בו מראה חמלה, פורייה, כמו אבק וחול ללא אבק ונזק . אבל אם אנשים השליכו מהם חצים, אם היו בעדות כלשהי למגפה, אז נפתחו בפניהם דלתותיה . ואם החצים פוגעים בכל מי שנפגע ומדמם, אז זו הפקעת סמכות על כל בן אדם עם החץ שלו, ואם הכוונה שלהם היא לאוזניים ולעיניים, זה משפט של סטיית החצים שלהם, אשר חובם של כל מי ששמיעתו או ראייתם ייכחדו בו . ואם הם נפגעים, הם אוספים אותם ומרימים אותם, אז הם מקלקלים מאלוהים, כגון ארבה, וזנים של ציפורים כמו דרורים, גזרי ומן, קלקולים וחצים בגלל הסמכות בג'יהאד וכדומה, או פרנסה ומתנות שעבורם הוא פותח את כספי בתיו ותיבותיו, ובאשר לקרבת גן עדן, זה מעיד על קרבה לאלוהים, וזה עבור אנשי הציות וה מעשים טובים . אולי זה מצביע על ההפרעה אדם שנמצא במצוקה, המתקשר, שמקבל את התחינה שלו ונענה, כי כשמתפללים בעין לכיוון השמים, ואולי זה מעיד על קרבה וקרבה לאימאם, לעולם, לאבא, לאבא הבעל והאדון, וכל מי שנמצא מעלייך בתואר, האשראי מבוסס על נחישות של כל אדם בערנותו ובדרישתו ועוד את שנתו, ומה שנפל במצפונו . לגבי נפילת השמים על האדמה אם הוא נוסע, זה יכול להיות גם בגלל סמכותו של החולם והראשים שמעליו, בין אם אב, בעל או אדון וכדומה, וזה עשוי להצביע על כך נופלים על האדמה הצחיחה, או שהאנשים רומסים אותה ברגליים לאחר נפילתה בזמן שהם היו חאמיד, והם לקחו חלק מהם מעידים על פרנסה, פוריות וכסף, שכן הם גשמים מועילים בעלי משמעות רבה, וערבים קוראים לגשם שמיים, כי הוא יורד ממנו ….

…כוורת כוורת בחלום היא אישה לבעליה, וצאצאיה דבורים, והמראה שלה הוא הכסף שלה . אולי היא הצביעה על המבצר, ומשפחתו פירקה אותה, וכספו ראה אותה . אולי זה הצביע על נטישה של דאגות וצער ….

…מי שרואה יתוש באפו ולא יוצא, מעיד על אסון גדול ומצוקה וקושי שנופל בתוכו . וכמה מהמביעים אמרו, מי שראה יתוש בזמן שחשב על יצירתו ועל מה אלוהים אדירים עשה עבורו, אז הוא פירש בתשובה ובסליחה כמו שאמר אל-זמכשרי בשירה : ( הו הרואה את היתושים מותחים כנפיים. … בחושך של הלילה, הפראות של האללים ) (והוא רואה את הוורידים שהם חותכים בשחיטתם … והמוח בעצמות האלה הם דבורים ) ( סלח למשרת שחזר בתשובה על התירוצים שלו .. . מה היה אותו בפעם הראשונה )…