…לבעל הפרדס יש ערכים של אישה . וחוטב העץ מרכל . ובעל העבדים והעופות נקאס עבדים . הפירות מיוחסים לפירות שמכרו אותם . מי שמוכר רכוש טוב לו ואין בו טוב למי שקנה אותו, ומי שמוכר שפחה אין בו טוב וזה טוב למי שקנה אותו . כל מה שטוב למוכר הוא רע שקונה ….
חולם על בעל מנסה להרוג אותי
(118 פירושים ומשמעויות של חלומות על בעל מנסה להרוג אותי)…אבו אל-קאסים עומר בן מוחמד אל-בסרי אמר לנו לבטניס, הוא אמר שעלי בן אל-מוספיר אמר לנו, הוא אמר לנו את אחמד בן עבדולרמן בן וואהב, הוא אמר, דודי אמר לי . הוא אמר שאבו בישר אמר לי בסמכותו של אבן שיהאב. הוא אמר כי אבו סלאמה בן עבדול רחמן אמר לי שאבו הוריירה אמר : שמעתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אומר : מי שרואה אותי בחלום הוא כאילו ראה אותי בחיים ערים, ואז השטן לא מחקה אותי . אבו סלאמה אמר, אמר אבו קטאדה, שליח האל, שאלוהים יברך אותו וייתן לו שלום, אמר : מי שראה אותי ראה את האמת . אבו אל-חסן עבד אל-ווהאב בן אל-חסן אל-כלבי סיפר לנו בדמשק, הוא אמר שאבו איוב סולימאן בן מוחמד אל-ח'וזאי אמר לי, בסמכותו של מוחמד בן אל-מוספה אל-חומסי, בסמכותו של יחיא בן סעיד אל-קטאן, בסמכותו של סעיד בין מוסלמי, בסמכותו של אנאס בן מאליק . שהנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : מי שרואה אותי בחלום לא יכנס לגיהינום . אבו בכר מוחמד בן אחמד בן מוחמד אל-עוספאני אמר לנו במכה, שאלוהים הכל יכול שמר עליו במסגד הגדול. הוא אמר: אבו אל-חסן מוחמד בן סהל סיפר לנו, על הסמכות של מוחמד בן אל-Musfy, על הסמכות של באקר בן סעיד, על הסמכות של סעיד בן קייס, על הסמכות של אביו, הוא אמר : שליח אלוהים עליו השלום אמר : עליו : מי שראה אותי לא יכנס לגיהנום בחלום . פרופסור אבו סעד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : אלוהים שלח את מוחמד, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, חסד לעולמות. אשרי מי שראה אותו בחייו והולך אחריו, ואשרי הרואה אותו בשנתו, כי אם הוא רואה אותו כחייב, אלוהים יוציא את חובו, ואם הוא רואה אותו חולה, אלוהים ירפא אותו . ואם הוא רואה אותו בהכרח לבצע את העלייה לרגל לבית, ואם הוא רואה אותו בארץ עקרה שהופרה, או במקום שהעוול התפשט במקום עוול בצדק, או במקום מפחד עבור ביטחון משפחתו, זה אם הוא רואה אותו בדרכו שלו . ואם הוא רואה אותו חיוור בצבעו, שחוק או חסר חלק מהטרף, הדבר מעיד על חולשת הדת במקום ההוא ועל הופעת הכפירה, וכמו כן אם הוא רואה לבוש עלוב . אם הוא רואה ששתה את דמו בשל אהבתו בסתר, אז הוא מות מעשה בג'יהאד, ואם הוא רואה ששתה בגלוי, הדבר מעיד על הצביעות שלו ונכנס לדם של משפחתו ועזר להרוג אותם . אם הוא רואה אותו כאילו הוא חולה, אז הוא מחמיר את מחלתו, אז אנשי המקום ההוא מתוקנים לאחר השחיתות, ואם הוא ראה אותו, השלום עליו רוכב, הוא היה מבקר ברכיבה שלו, ואם הוא היה רואה אותו ברגל, הוא הלך לבקר אותו ברגל, ואם הוא ראה אותו עומד, הפקודה שלו הייתה פשוטה, ואם הוא ראה אותו נותן את הקריאה לתפילה במקום שבו עומר הרס את המקום, ואם הוא רואה את זה כאילו שהוא אוכל את זה, זה מה שהוא הורה לו לשלם לזכאת מכספו . אם הוא רואה שהנביא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום עליו, ימות אחד מצאצאיו, ואם הוא רואה את הלוויתו במקום יש אסון גדול, ואם הוא רואה שהוא ביצע הלווייתו אפילו לקבר, ואז הוא נוטה לכפירה . ואם ראה שהוא ביקר בקברו, היה פוגע בהרבה מאוד כסף, ואם הוא ראה כאילו הוא בנו של הנביא ולא מצאצאיו, חזונותיו מעידים כי אמונתו התבהרה, ואם הוא ראה שהוא אבי הנביא, עליו השלום, הוא ציין את חולשת דתו ואת חולשת האמונה והוודאות שלו . לראות אדם יחיד, שליח האלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בחלום אינו נוגע לו, אלא מחלחל על הקהילה המוסלמית . נאמר שאום אל-פאדל אמר לשליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום : ראיתי בחלום כאילו כמה מגופך נותקו והונחו בחיקי , והוא אמר : טוב ראיתי, פאטימה יוליד ילד, ברוך השם, והוא יונח בחיקך . היא ילדה את פטימה אל-חוסין, עליהם השלום, והוא הושם בחיקה . ומסופר שאישה אמרה : הו שליח אלוהים, ראיתי בחלום כאילו חלק מגופך נמצא בביתי. הוא אמר : פאטימה יולדת ילד ומניקה אותו, והיא ילדה את חוסין והניקה אותו . אם הנביא, יהי רצון שתפילתו של האל ושלום עליו, ראה שהוא נתן לו משהו מהסחורה הנחשקת ביותר בעולם הזה, או אוכל או שתייה, אז טוב שהוא ישיג ככל שנתן לו, ואם מה שנתן לו היה מחומר גרוע, כמו אבטיח ואחרים, ואז הוא יינצל מדבר גדול, אלא שהוא יהיה פגוע ועייף . אם הוא רואה שאחד מחבריו, השלום עליו, עם מחבר החזון, השיג זאת, אז הוא כפירה בשמועות שלו ודבק בה ללא שאר חוקי האיסלאם והשאיר אחרים בלי שאר המוסלמים . שמעתי את אבו אל- חסן עלי בן אל- בגדדי, סצנה של עלי בן אבי טאליב, אללה יהיה מרוצה ממנו אומר : הבן אבא אמר רופא המסכן : זה היה חירשתי עשר שנים, והבאתי את העיר והחלטתי בין הקבר ואת הדוכן, ראיתי את הנביא של שלום אללה עליו בתוך חלום, אמרתי : הוי שליח אללה אמר: מי שאל אותי את האמצעים, ההשתדלות שלי נדרשה בשבילו, אמר : מאי אלוהים לרפא אותך , מה שאמרתי, אבל אמרתי : מי שביקש את האמצעים מאלוהים, ההשתדלות שלי נדרשת עבורו, הוא אמר, אז הוא הלך ממני בברכת אמירתו, שאלוהים יברך אותך . עבדאללה בן אלגלאא סיפר על מצב שנכנס לעיר שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והלכתי לקבר שליח האל אליו, ובירכתי אותו ושני חבריו , שאלוהים יהיה מרוצה מהם, אז אמרתי : שליח אלוהים, לא היה אכפת לי ואני האורח שלך, ואז ירדתי וישנתי בלי הקבר, ואז ראיתי את הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בא אלי, אז קמתי והוא נתן לי כיכר, אז אכלתי קצת מזה, ושמתי לב והיה לי קצת כיכר ביד . בסמכותו של אבו אל-ופא אל-קארי אל-חרווי, הוא אמר: ראיתי את הנבחר, יהי עליו תפילת אלוהים ושלום, בחלום בפליאה בשנים שישים ושלוש מאות, והשתמשתי לקרוא עם הסולטאן, והם לא שמעו ולא דיברו, אז הלכתי הביתה בקינה, אז ישנתי וראיתי את הנביא עליו השלום והברכה כאילו הוא שינה צבע, אז הוא אמר לי שלום אותו : האם אתה קורא את הקוראן את דבר האל הכל יכול בידי אנשים המדברים ושומעים שאינם קוראים? אל תקרא אחרי זה אלא מה שאלוהים רוצה . שמתי לב בזמן שהחזקתי את הלשון במשך ארבעה חודשים, ואם היה לי צורך לכתוב את זה על התיקון, בעלי החדיטים ובעלי הדעה נכחו בי, ואז הם הוציאו פתווה שאני מדבר בסוף על העניין, כי הוא אמר : אלא מה שאלוהים רוצה, וזה יוצא מן הכלל, אז ישנתי כעבור ארבעה חודשים במקום בו ישנתי לראשונה. ראיתי את הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום שמריע בפניו, והוא אמר לי : האם זה הוכח? אמרתי : כן, שליח אלוהים . הוא אמר : מי שחוזר בתשובה, אלוהים יסלח לו, הוציא את לשונך . הוא ניגב את לשוני באצבעו המורה ואמר : אם אתה בידי עם ואתה קורא את ספר האל, אז חתוך את קריאתך עד שישמע את דבר אלוהים . שמתי לב, ולשוני הייתה פתוחה, בזכות אלוהים . נאמר שאיש מאלמנייסר חלה, והוא ראה את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, לילה אחד כאילו אומר לו אם אתה רוצה להיות טוב ממחלתך, אז קח לא לא . כשהתעורר, הוא שלח לסופיאן אל-ת'וארי, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, עם עשרת אלפים דירהם, והוא הורה לו להקצות את זה לעניים, והוא שאל אותו על ביטוי החזון, אז הוא אמר את משמעות דבריו, ולא את עץ הזית, כי אלוהים אדירים תיאר זאת בספרו ואמר : לא מזרחית ולא מערבית . והיתרון של הבעלים הוא החברות של העניים איתך, הוא אמר: הוא טיפל בו בזיתים, ואלוהים העניק לו רווחה באמצעות ברכת שליח אלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ויכבד החזונות שלו . למדנו שאדם הגיע לשליח האל, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום. הוא התלונן בפניו שמצבו הדוק, אז הוא אמר לו ללכת לעלי בן איסה, ולהגיד לו שהוא ישלם לך מה שטוב לך, אז הוא אמר, שליח אלוהים, באיזה סימן? הוא אמר תגיד לו בסימן שראית אותי על באטה, ואני לא ציית מהקרקע, אז ירדתי ובאתי אליי, אז אמרתי תחזור למקום שלך . לדבריו, עלי בן איסה הודח, והמשרד חזר אליו . כשהבחין, הגיע לעלי בן איסה, שהיה אז שר, והוא הזכיר את סיפורו. הוא אמר שזה נכון, והוא שילם לו ארבע מאות דינרים, ואז אמר לבזבז את החוב שלך, ולשלם לו עוד ארבע מאות דינרים, ואז הוא אמר, הפוך אותו להון שלך, אז אם אתה מוציא את זה, חזור אלי . והוא הזכיר אדם שידע מה אתה רוצה מאנשי בצרה, והוא נהג למכור את הקמע. הוא אמר שהוא שלח דוברה מכמה ממושלי אחוואז, ואני לא הסכמתי איתו לגבי מחירו. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום בחלום, אז אמרתי לו, שליח אלוהים, שכה וכה קיללו את אבו בכר ועומר, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, הוא אמר, ~תביא אותו אלי , ובאתי איתו, ~הוא אמר,~ השכיב אותו והשכיב אותו, ~אז הוא אמר,~ תשחט את זה, ~אז אמרתי, שליח אלוהים, תשחט אותו? ואז הוא אמר: תשחט אותו עד שהיא אמרה שלוש פעמים, ואז גלגלתי את הסכין על גרונו ושחטתי אותו, וכשהתחלתי לומר, אני הולך אליו, אני ממריץ אותו ואומר לו מה שראיתי משליח האל. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הלכתי וכשהגעתי לביתו שמעתי את הזאב, ונאמר שהוא מת . ואבן סירין בא לאיש שלא מואשם בדתו, חרד, והוא אמר שראיתי אתמול בשינה, כאילו הנחתי את רגלי על פני שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . הוא אמר לו: ~ישבת אתמול עם רוחות הרפאים שלך?~ הוא אמר שכן, הוא אמר, אז הוא הוריד אותם , אז הוא הוריד אותם ומתחת לאחת מרגליו הייתה עליו דרהם, מוחמד, שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ….
…מה לגבי לראות את השליח, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, האם זה אפשרי? מה זה אומר? האם זה תמיד חזון אמיתי, בין אם השליח, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, האם היה חזון כמתואר בביוגרפיה של הנביא, או שהוא היה שונה? באמירה או בתיאור; למשל, אם נראה צעיר, או עם זקן לבן, או לובש בגדים שהוא לא רגיל ללבוש, או שהוא נראה מזמין כמה דברים שעומדים בסתירה לשריעה המטוהרת, כמו הערצת קברים, ניתוק הרחם, או הרג, … וחוץ ממה שהוכחתי מסיפוריהם וחשבונותיהם של אלה שראו אותו … ? ראשית, אני אומר שחזון השליח, יתכן שתפילת האל ושלום עליו, הוא אפשרי, והיא אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לחזון הצדיק. שני השייחים יצאו מהאדית של אבו הוראירה, יהי רצון שאלוהים אמר לו : שליח אלוהים, תפילת אלוהים ושלום עליו אמר : [ מי שרואה אותי בחלום ראה אותי, שטן לא מחקה אותי. . ] ובקריינות עליו : [ מי שרואה אותי בחלום יראה אותי כשהוא ער, או כאילו ראה אותי כשהוא ער, השטן לא יחקה אותי . ] ב רומן : [ מי שרואה אותי וראה תקין ]. אבל צריך זה להיות חזון פי כשנת ביוגרפיה של תיאורים, כך האימאם מוחמד אבן סירין אמר לאחר השיחה לפני, [ מן תקין לראות אותי ראתה ] , : אם הוא ראה את התמונה שלו . והאימאם הזה נהג לומר לו שהוא ראה את הנביא, יהי עליו תפילת ה 'ושלום, שאמר : תאר לי מה שראית. אם הוא תאר תכונה שהוא עשה לא יודע, הוא אמר : אתה לא רואה אותו . אמר אבן חג'אר ושרשרת השידור שלו נכונה . לכן, מי שרואה את השליח בסתירה לתיאורו, החזון אינו חזון על פניו, או חזון אמיתי, אלא חזון שזקוק לפרשנות. פרשנות זו קשורה לצופה . לכן, יש חוקרים שאמרו : מי שרואה אותו במראהו ובמצבו הוא עדות לטובת הרואה ולשלמות סמכותו ומנצח את מי שנמצא נגדו, ומי שרואה אותו במצב משתנה, מקמט את מצחו, או שיש לו שוקה או מחסור בחלק מגופו, הם עדות למצב הרע של הרואה . אך אין ספק שמי שרואה את השליח, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, על איזו איכות שהיא תהיה, שהוא ישמח, והוא צריך לדעת שאולי יש לציין את המשמעות, או שאסור לרוע, וזה מה שהחליט האימאם אבן חג'אר, שאלוהים ירחם עליו….
…נדיר כי הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, אמר : מי שראה אותי ראה אותי באמת, אמור לי מי מקובל. הקריינות היא ששליט ראה את הנביא, יהי התפילות והתפילות עליו בחלום בזמן שהוא עירום, אמר, אז כיסיתי אותו בשטיח שהיה שלי. כשהגעתי לכמה מהבטאים, אמרתי לו את החזון והוא אמר: אתה שופט בלי האמת כי שליח האלוהים, תפילת אלוהים עליו השלום עליו אמיתי, וראייתו היא אמת, ושלך כיסוי זה הוא כיסוי האמת. הוא אמר, והוא שמע את החזון הזה ואת הביטוי שלו, שופט השופטים בעיר ההיא, אז הסיר אותו מהפסיקה ….
…מסופר שאדם אמר : ראיתי את ראשי מגולח וציפור יוצאת מפי, וכי אישה פגשה אותי והכניסה אותי לנרתיק שלה, וראיתי את אבי דורש אותי בדחיפות, ואז הוא נעל אותי . אז הוא סיפר זאת לחבריו, והוא אמר שלקחתי את זה, ולגבי הציפור שיצאה ממני, נשמתי והאישה שהביאה אותי לנרתיק שלה, האדמה חופרת לי ואני נעדר בתוכה, ובאשר אבי שואל אותי ואז נועל אותו ממני, הוא שואף להיפגע ממה שקרה לי . ואז נהרג החזון איש קדוש מעונה . ואחר ראה כאילו הוא מגלח את ראשו בידו, אז חתך אותו במעבר חצייה ואמר : אתה משלם את חובך ….
…האם המיומנות שלי בפרשנות החזונות והחלומות של משפחתי הופכת אותי לייצוגית? יש גבר או אישה שקוראים במדע הפרשנות של חזונות וחלומות, ואהבתו למדע זה מתפתחת כדי לנסות לפרש את חלומותיו, וזה עשוי להתפתח לפרשנות לסובבים אותו, במיוחד לקרובים אליו. והוא עשוי להצליח לפרש את חלקם או רבים מהם, על פי כושר ההמצאה, החזקה והתרבות שלו . ילדה עשויה להצליח כאשר היא שומעת כמה חזיונות מאמה ובהם חוזר על עצמו סמל הגשם, וזה, למשל, אך לא מוגבל, לדעת מה נכון לקבוע את משמעותו לראות את אמה בפרט, ו זה אפשרי, אבל השאלה שלי היא : האם היא תצליח כשהיא תשב מול נשים רבות ועשויה האם היא לא מכירה אותן לדעת את משמעות הסמל עצמו ומצפה שמשמעותו המתאימה לכל מי ששואל אותה? אחד מהם עשוי להצליח לבטא את ראייתו של עמיתו פעם אחת באנלוגיה, למשל, על ביטוי חזון שבאמצעותו מישהו המיומן באומנות זו, אך הוא לא יוכל להביע חזונות דומים לחבר אחר. בגלל ההבדל בין חברו לשואלים אחרים, וזה דומה מאוד למי שנותן לבנו תרופות בכדי להקל על החום, אך הוא אינו מסוגל ואף עשוי להיחשב כמבצע אם הוא חילק לו תרופה אחרת במחלה אחרת, הנושא חמור מאוד, מכיוון שהחזונות אינם נמדדים זה בזה בביטוי וכאן קושי; לכן, הקריטריון הוא לא בכושר ההמצאה של ככה וכך, הצלחתו בפרשנות היא לא רק עבור משפחתו ומשפחתו, אלא שהסטנדרט הוא רחב ומקיף מזה, ולכן אמרתי את מה שאמרתי קודם. מי שרוצה להיות אקספרסיסט מצליח, עליו להתאמן וזה בביטוי חזונות לדגימות רבות ללא ידיעה מעמיקה עליהם, וקצב החזון על פי המשמעות המיועדת הנכונה, המפרט אותו על פי גודל בעליו . ההצלחה של אדם להביע את חזונות עמיתיו, והצלחתו של אדם להביע את חזונות משפחתו אינה מספיקה בכדי להעניק לו את התואר [ אקספרסיבי ] , ומה שמוצג מעת לעת בנושא זה של סיפורים עבור חלקם בהצלחתם בביטוי חזונות או חלומות של משפחה או חברים נופלים בסעיף זה, אנא שימו לב. על ההבדל הזה…
…אבן סירין אמר שמי שיקרא ~ אמור אלוהים בעל המלך ~ , הפסוק הוא מיוחד, והוא יזכה בדרגתם ובכבודם של המלכים . אל-קירמני אמר, הוא מקבל את מה שהוא רוצה ….
…ומי שיראה שהוא תחליף לסולטאן על בעל חיים, הוא ישאף קשה לסולטאן או יהיה יורש ממנו, ואם החיה הולכת הוא יהיה חזק יותר בזכותו ….
…אם אישה חולה הייתה רואה שהיא התחתנה עם בעל לא ידוע, היא תמות, אלא אם כן הוא שייח 'לא ידוע, והיא תשוחרר ויהיה לה טוב אם היא תבדוק אותו או תיאר אותו כגבר זקן ….
…ומי שרואה שהוא בעל נחש ולא מפחד ממנו, אז הוא ירוויח גובה גובה, ואם זה לבן קטן, אז הוא נמסר על ידי סבו בעבודתו ונאמר שנחש קטן מכל צבע שהוא הועבר על שתי פנים כאויב חלש או אויב של משפחתו ….
…אם היה רואה כאילו זעזע אותו בדרכו, הוא היה סותר אותו . אם הוא בן לוויה של בעל חיים, הוא יצליח אותו בחייו או לאחר מותו ….
…ומי שרואה שאשתו נתנה לו בעל אחר או אישה, אז הוא עוזב אותה או רב איתה ….
…ומי שיראה שהוא מתפלל על בעל חיים, הוא יקבל אותם ….
…אבל אם היא נשאה אישה בעל אינו בעלה בחלום : זה נכנס אליהם או מועיל לאנשי ביתה או לבעלה מבן זוג או מיוצר משותף שנולד או עוזר לשרת אותו ואת עבודותיו ….
…בעל הדגל, השופט, כי הוא נראה ….
ונאמר כי מי שראה שהוא נמצא בבור, יהרגו אותו או יזימו אותו, כי אלוהים אדירים אמר: ~הוא אמר ביניהם, ~ אל תהרגו את יוסף וזרקו אותו להיעדר הבור . ”…
ומי שרואה שהוא הרג אותו, הוא ינצח את עצמו וילך בדרך הצדק ….
ומי שרואה שהוא הרג צבי, הוא יידחה על ידי אישה ….
ומי שרואה שהוא רוכב על דוב או הורג אותו, הוא ינצח את אויבו, ונאמר שהדוב מפרש אדם שהוא שונה בכל העניינים ומפרש אותו כפרשנות של כמה מפלצות ….
אל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא הרג עוף החול, זה מעיד על נישואיו לבת, בכר ….
ומי שרואה שהוא הרג נמר, הוא יברח מענייניו, ונאמר שהוא אויב שלא באויבים חמורים ממנו, והפרשנות שלו בכל מה שאדם רואה כאריה, אלא חמורה יותר באיבה ….
אם הוא רואה את זה כאילו הוא רוצה להיכנס אליו, אז הוא מונע, ואז הוא מוגבל מריפוי וג'יהאד, אחרי שהוא מודאג מהם, או שמונע ממנו לחזור בתשובה מחטא שהוא קשור למצרים, הוא רוצה, חוזר בתשובה ממנו
…ובעל הצבא, איש דעת וקנה מידה ….
…בעל אם חלמת שבעלך עזב אותך מבלי לדעת מדוע, יווכח בינך ויכוח, אך יתקיים פיוס בלתי צפוי. אם בעלך התייחס אליך לרעה ונזף בך בחוסר נאמנות, תיגע בטיפול ובביטחון שלו, אך צרות אחרות ייפתרו . החלום הזה מזהיר אותך להיות חכם ושמרני יותר כשאתה מקבל את הערצתם של גברים אחרים . אם תראה את בעלך מת, אתה תהיה מאוכזב ועצוב. אם אתה רואה אותו חיוור וחרד, המחלה תגבה מכם מחיר כשאחד מבני המשפחה יישאר מרותק למיטה לתקופה מסוימת . אם אתה רואה אותו עליז ונאה, ביתך יתמלא באושר וסימני ההצלחה שלך יהיו בהירים . אם הוא חולה בחלום, הוא יטפל בך ויבגוד בך . אם אתה חולם שהוא התאהב באישה אחרת, הוא ינטוש מיד את הסביבה הזו ויחפש הנאה במקומות אחרים . אם אתה מתאהב בבעלה של אישה אחרת בחלומותיך, פירוש הדבר שאינך מאושר בנישואין ואינך מאושר ללא נישואין, אך הסיכוי לאושר הוא חשוד . אם בחורה רווקה חולמת שיש לה בעל, פירוש הדבר שחסר לה הברכות שגברים מעריצים . אם חלמת שבעלך עזב אותך ובעת שהוא מתרחק הוא נעשה גדול יותר, אז האווירה הדיסוננטית של הסביבה תמנע הרמוניה מהירה . אם ימנעו מבוי סתום, ההרמוניה תחזור למה שהייתה . אם אישה חולמת שהיא ראתה את בעלה במצב חשוד עם מסיבה שאין חשד לגביה, זה מעיד שהיא תיתקל בבעיה בגלל האיוולת של חברים . אם חלמת שבעלה נהרג בזמן שהיה עם אישה אחרת, ובעקבות מותו שערורייה, אתה תסתכן בפרידה ממנו או באיבוד רכוש . מצבים לא נוחים בדרך כלל עוקבים אחר החלום הזה, אם כי לפעמים הרע מוגזם ….
ומי שרואה שהוא מאורס והיה נסיך, מלומד או מעסיק וסיים את דרשתו, אז הוא הוכיח את הנהגתו ואת עמדתו ומילא את צרכיו, ואם לא יתארס, העניין שהוא ביקש יהיה קשה עבורו והוא עשוי להיות מפוטר מעבודתו ותפקידו ….
ומי שחושב שחיה עושה את צרכיה, ואם זה משהו רצוי, אז יש לו ילדים שנולדו לסוסים, אז מה שנשי מעיד על הילדה, ומה שגברי מעיד על הילד ….
ומי שרואה שהוא הבעלים של מספר סוסים או רואה אותם איתו, אז הוא עוקב אחר מצב בו הוא שורר ועשוי להיות ראשם של אלה שאינם זכאים למדינה ….
ומי שחושב שהוא שותה משקה מריר ומריח כמו אבסינת, זופה, משתה הדס וכדומה, אז זה מעיד על טוב, תועלת וצדק בדת ובעולם ….
ומחזיק הדואר הוא אדם שבוגד במי שהטביל אותו . מחבר החדשות, אם הוא זקן, הוא נמנה עם הכותבים המכובדים . אם הוא צעיר, אז הוא איש לחימה ….
ונאמר שמי שראה שהוא מתקשר, או שהוא ראה מישהו קורא על גבה של חיה, אז זה היה מסע ….
ואת המכולת מפרש אדם שאין לו טוב כי הוא הבעלים של דאגות וצער ….
ומי שרואה שמשהו מן החיה מתחתן איתו, אז זה מעיד על כך שקולו גדול מיכולתו ….